>

Hevige turbulentie

02 januari 2019

Beste mensen,

Ik volg met argusogen de laatste ontwikkelingen in de financiële wereld. Er is hevige turbulentie momenteel. In de klassieke media maken ze gewag van de "Slechtste maand voor de beurzen sinds de Grote Depressie in jaren 30": wat is er aan de hand? | VRT NWS. De bevolking is dus op de hoogte dat er iets aan het gebeuren is. Het lijkt ook op een gevecht op hoog niveau tussen de Federal Reserve (de centrale bank is een private onderneming !) en de Amerikaanse overheid. Met het vernietigen (quantitative tightening) van geld en het verhogen van de rentevoet stuurt de Fed aan op een crash en recessie. Trump geeft de Fed de schuld met : “Het enige probleem dat onze economie heeft, is de centrale bank” | VRT NWS. Toen de Dow Jones op de vooravond van Kerst naar beneden donderde vroeg de US Tresaury (Ministerie van Financiën) aan de grootste Amerikaanse banken om bij te springen en met het “Plunge Protection Team” de aandelenmarkt terug naar boven op te krikken. De Dow steeg vervolgens met meer dan 1000 punten. Zo belanden we op vandaag. Is het een dead cat bounce ? Ik vermoed het, misschien wil Trump alleen wat meer tijd kopen…

Alan Greenspan, gewezen voorzitter van de Fed en genoemd als één der ontwerpers van Bitcoin, stuurt nu, na jaren stilzwijgen, een waarschuwing uit voor de komende crash. Het was Alan Greenspan zijn plan om, d.m.v. ongebreidelde geldschepping het hele financiële kaartenhuis te doen imploderen. Bitcoin Ben, Bix Weir, Glen van Financial Turmoil Explained en nog een schare andere mensen van de alternatieve media schreeuwen het uit: stap uit het systeem ! Breng uw vermogen onder in middelen in eigen beheer. We zitten als voorbereide mens dus goed: weinig of geen geld meer bij een derde-partij zoals de bank, maar goud, zilver, cash en crypto’s in eigen bezit.

Hoe gaat het vanaf nu verder verlopen ? Het grote geld zoekt een uitweg. Ik geloof niet dat de aandelenmarkt opnieuw zal blijven stijgen. Nog niet. Daarvoor moet er terug massaal veel geld bijgeprint worden door de centrale banken. En dat gaan ze maar doen als iedereen in hun richting wijst om de crisis aan te pakken. Maar die geldcreatie zal het einde van de dollar, en samen met de dollar ook andere fiat-valuta, inluiden. De dollar zal aan koopkracht verliezen tot hij waardeloos is. Voor mij is het glashelder dat crypto-currencies het huidige geldsysteem zullen overnemen. Normaal zou je verwachten dat Bitcoin eerst nog gaat dalen in waarde omdat het geen veilige haven is, maar waar vlucht het grote geld dan naartoe ? Obligaties zijn met de hyper-inflatie in zicht ook geen optie meer. Vastgoed, te beginnen in China zit in een neerwaartse spiraal. Als er fysieke levering wordt gevraagd voor al het goud en zilver dat nu verhandeld wordt op papier, stopt het ook: onmiddellijk uitverkocht. Cash buiten de banken en crypto’s lijken nog de enige opties te zijn. Ik schat de kans dat Bitcoin en zijn broeders voor een enorme rally staan dus erg hoog in.

Crypto’s hebben zich intussen gepositioneerd om het geldsysteem over te nemen. Samsung brengt nieuwe smartphones uit met ingebouwde hardware wallet. Ik heb een Visa-kaart aangevraagd waarmee je naast Euro ook met Bitcoin, Litecoin, Ethereum en Ripple kan betalen. Eens testen of we hiermee in de winkel met Bitcoin kunnen betalen...

Nu, ik ben informaticus en kan helpen bij de aanschaf en het veilig opslaan van digitale valuta zoals Bitcoin. Ik ben echter geen monetair expert of beleggingsadviseur, hoewel ik natuurlijk wel de trends in de macro-economie op de voet volg. Wie wel monetair expert en beleggingsadviseur is, is Brecht Arnaert. Brecht is hoofdredacteur van het beleggingsblad MacroTrends. Zelf ben ik nog geen abonnee. Nu lanceert Brecht een speciaal eindejaar-aanbod waar ik gebruik zou willen van maken. Als we met 3 mensen abonnee worden, krijgen we 70% korting (zie mail hieronder) ! Dat lijkt me toch een geweldig aanbod. Wie interesse heeft mag het me laten weten, dan vervoegen we de MacroTrends-gemeenschap !

Met genegen groeten,

Geert

Begin doorgestuurd bericht:

Van: MACROTrends - Beleggersplaats <Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.;

Onderwerp: Speciaal eindejaars-aanbod

Datum: 26 december 2018 om 13:18:24 CET

Aan: Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.

Antwoord aan: MACROTrends - Beleggersplaats <Dit E-mail adres wordt beschermd tegen spambots. U moet JavaScript geactiveerd hebben om het te kunnen zien.;

Heeft u deze e-mail niet goed ontvangen, klik dan hier voor de online versie

26 december 2018

Abonneer u op MACRO Trends met

70% korting

Geachte heer De Vleeschouwer,

U krijgt deze mail omdat uw in het verleden aangegeven hebt interesse te hebben in een abonnement op MACRO Trends. Normaal krijgt u dan wekelijks een standaardmail van mijn uitgever met de vraag om een abonnement af te sluiten, maar dit keer schrijf ik u persoonlijk aan.

Ik wil ons blad laten transformeren van een gewoon beleggers-blaadje naar een netwerk van beleggers ... met een blad. Dat heb ik MT 3.0 gedoopt, en naast een aantal extra functionaliteiten (zoals online onderzoeksgroepen inzake finance en media) hoort daar ook een nieuwe abonnementsformule bij.

Wat we willen, namelijk, is een héél flexibele formule, waarbij iemand die zich lid maakt op elk moment zijn lidmaatschap kan stopzetten, en dan wat overschiet van zijn jaarlijks lidgeld terugbetaald krijgt a rato van het aantal dagen dat overschieten.

Om die reden, en ook omdat het inmiddels vijf jaar geleden is dat wij onze prijzen nog verhoogd hebben, zal de nieuwe abonnementsprijs vanaf 1 januari 2019 de som van 365 EUR per jaar bedragen, in plaats van de 297 EUR die u gewoon bent.

Dat wil dus zeggen dat wie het na 10 dagen voor bekeken houdt, 355 EUR teruggestort krijgt, zonder vragen, en zonder problemen. Zo hopen wij de drempel voor nieuwkomers zo laag mogelijk te houden. Wat hebben ze te verliezen?

Die prijsverhoging gaan we echter niet zomaar invoeren. Omdat u een trouwe abonnee bent, geven we u de kans om nog één jaar aan het oude tarief te verlengen. Daarna betaalt u 365 EUR per jaar, zoals de rest.

Uitdaging

Maar dat is eigenlijk niet waarvoor ik u mail. Ik mail u omdat ik, met de invoering van dit nieuwe systeem, u een héél speciaal aanbod wil doen. Het is een aanbod dat voordelig is, zowel voor u, als voor mij. Sta me toe dat even uit te leggen.

Het grote probleem van de beleggingsbladen, de dag van vandaag, is dat mensen één jaar abonneren, en dan weer andere oorden opzoeken. Zo gaat dat tegenwoordig: lezerstrouw staat op een héél laag pitje.

Wat betekent dat in de praktijk? Dat abonnees méér betalen dan ze zouden moeten betalen. Door die lage lezerstrouw, namelijk, moeten bladen elk jaar een flink stuk van hun budget aan marketing besteden, om dat lezerskorps op peil te houden.

Welnu, ik hou NIET van marketing. Ik haat het eigenlijk. Hoeveel goedkoper zouden producten niet zijn, mochten bedrijven kunnen rekenen op de jaarlijkse inkomsten van trouwe klanten? 

Dat bracht mij bij het volgende idee: wat als ik de abonnees vraag om zich niet één jaar, maar van de eerste keer DRIE jaar te engageren? Dat zou betekenen dat wij als blad met een gerust gemoed "traag" mogen groeien. 

Aanbod

Het aanbod dat ik u dus wil doen is het volgende: in plaats van nog één jaar aan het oude tarief te mogen abonneren, geef ik u de kans om van de eerste keer DRIE jaar aan het oude tarief te kunnen lid te worden. 

Reken even mee. Abonneert u één jaar aan 297 EUR en dan twee keer een jaar aan 365 EUR - het tweejarig abonnement, namelijk, wordt per 1 januari afgeschaft - dan betaalt u in totaal 297 + 365 + 365 = 1027 EUR, gespreid over 3 jaar.

Wat ik u wil aanbieden, echter, is de kans om dat voor de oude abonnementsprijs van 297 + 297 + 297 of 891 EUR te doen. Dat is maar liefst 136 EURO, ofwel 13% minder tegenover de nieuwe abonnementsprijs!

Bent u al enthousiast? Ik was dat eigenlijk niet.....

Wat u krijgt, in ruil voor een driejarig engagement, is in dit scenario nog maar gewoon de oude prijs, die u op deze manier drie jaar kan doorzetten. Het is leuk, maar nu eigenlijk ook weer geen verpletterend gunstig aanbod.

Daarom ben ik met Mario (mijn uitgever) gaan onderhandelen om voor jullie een betere prijs uit de wacht te slepen. Het was een fikse bespreking, maar helpt u ons om van deze actie een succes te maken, dan geven we u een UNIEKE optie.

Ik noem het de Netflix-optie.

Denk eens aan twee personen aan wie u MT zo nu en dan eens zou willen doorsturen? Ziet u ze helder voor uw geestesoog? Welnu, als u ons voor drie jaar uw engagement belooft, dan mag u twee andere mensen officieel "sub-abonnee" laten worden. 

Dat betekent, heel concreet, dat u bij het inschrijven op deze actie twee e-mailadressen mag opgeven die vanaf dan volwaardig abonnee worden. Zij krijgen dus OOK drie jaar aan een stuk MT. Gratis. Of niet. Dat mag u zelf beslissen.

Sharing is caring

Het punt, namelijk, is dat we de bundelprijs van 891 EUR niet willen verlagen. Dat is een kwestie van zelfrespect, en daar heeft Mario gelijk in. Wij leveren topkwaliteit, en dat heeft nu eenmaal zijn prijs. 

Maar wat u dus wel kan doen - bijvoorbeeld als u die stuntprijs wel ziet zitten, maar die toch nog hoog vindt - is één of twee andere personen zoeken waarmee u dit abonnement kunt delen.

Daar hebben wij namelijk geen enkel probleem mee: ons kost het niets extra, en als u op die manier voor 297 EUR niet één, niet twee, maar DRIE volle jaren van MT kan genieten, dan hebben we een formule gevonden waar we beiden gelukkig mee zijn.

Reken het maar na: organiseert u zich een beetje, dan kunt u eigenlijk lid worden van MT voor een korting van maar liefst 66% tegenover de oude abonnementsprijs, en bijna 70% tegenover de nieuwe. 

Ik zeg u: niemand doet beter. Niemand. En het past perfect in onze netwerkfilosofie: als die nieuwe mensen ook weer enthousiast geraken over wat op en rond het MT-netwerk gebeurt, dan geeft dit een natuurlijk aanzuigeffect. Bye bye marketing!

De enige voorwaarde die Mario stelt is dat u het abonnement deelt met nieuwe mensen, niet met bestaande MT-abonnees. Dat lijkt mij een redelijke eis. De actie die we doen is al héél genereus; maak daar dus geen misbruik van.

Voor elk wat wils

Zo, hiermee is alles eigenlijk gezegd. Wie geen actie wil ondernemen, die kan t/m 31 december nog één jaar abonneren aan het oude tarief. Wie wat meer engagement neemt, die kan nog drie jaar meedoen aan het oude tarief. En wie er totaal voor gaat, die krijgt 70% korting.

Ik kan mij geen betere actie bedenken, en ik sta er dan ook volledig achter. Helpt u mij om van deze actie een succes te maken? Ik zou het ten zeerste waarderen, want niets is aangenamer dan het vertrouwen van de mensen te krijgen.

Van mijn kant krijgt u dan ook de garantie dat ik nog minstens 3 jaar aan het hoofd van MACRO Trends blijf. Tegen dan zal ik het 8 jaar gedaan hebben, en dan zien we wel weer. Maar tot 1 januari 2022 blijf ik dus op post, om elke editie weer het béste van mezelf te geven.

Ik ben héél erg benieuwd naar jullie reactie. Klik op onderstaande oranje button om meteen aan deze actie deel te nemen.

Beste groeten,

Brecht.